Parteneriatul strategic Erasmus+, Acţiunea Cheie 2 – Educaţie şcolară Act, Connect, Transform for the World Peace (ACT 4 Peace) 2018-1-RO01-KA229-049429 1.09.2018 – 31.08.2021 PARTENERI Liceul Tehnologic Economic „Virgil Madgearu” – Iasi (coordonator) Galatasaray Lisesi – Istanbul LXIII Lajos Kossuth High School – Varsovia Jesuites Sant Gervase Escola Enfant Jesus – Barcelona Liceo Classico Statale “Mario Cutelli” – Catania SCURTĂ PREZENTARE Proiectul „Act, Connect, Transform for the World Peace” (ACT 4 Peace) își propune să orienteze unitar politica educațională a cinci școli europene în domeniul promovării păcii și a valorilor ei. Sistemele educaţionale din țările partenere nu prevăd în curriculă o disciplină care să abordeze explicit educația pentru pace. Proiectul propus, prin activitățile sale specifice, vine în întâmpinarea acestei nevoi colective de a implica activ tinerii în acțiuni ce sunt orientate către promovarea nonviolenței, a toleranței, a cooperării și a solidarității între oameni. De asemenea, cu suportul necesar, elevii pot deveni ei înșiși resurse importante ale școlii și ale comunității în gestionarea situațiilor conflictuale, în dezamorsarea situațiilor tensionate, în implicarea pentru a facilita acordarea suportului necesar persoanelor aflate în situații de risc sau aparținând unor grupuri vulnerabile. La nivel european nu există o abordare unitară în ceea ce privește implementarea educației pentru pace în școli, și nici parteneriate internaționale cu acest obiectiv. SCOP Scopul proiectului ACT 4 Peace îl reprezintă articularea unui program unitar de acțiune în domeniul promovării păcii și comportamentelor prosociale prin crearea unei rețele internaționale de Cluburi de Pace, consolidarea în rândul elevilor a competențelor specializate de gestionare a conflictelor și derularea de activități relevante în vederea obținerii succesului școlar și a integrării optime în comunitate. OBIECTIVE:
- Organizarea unui Club de Pace în fiecare școală parteneră, cu principii, programe și activități unitare, începând cu primul an de proiect, în vederea consolidării unui climat atractiv și stimulativ de învățare (positive learning environment);
- Formarea unui număr de min. 20 de elevi mediatori în fiecare școală parteneră prin participarea la cursuri de specialitate în domeniul managementului conflictului în primul an de proiect;
- Formarea și dezvoltarea competențelor de leadership pentru pace pentru min. 20 de elevi din cele cinci școli partenere prin participarea la cursuri de oratorie, argumentare și dezbatere în al doilea an de proiect;
- Promovarea și consolidarea culturii păcii în școlile partenere prin dezvoltarea rețelei internaționale a Cluburilor de Pace și susținerea activității acestora pe o perioadă de minim trei ani de la înființare.
- rețeaua internațională ACT 4 Peace formată din cele 5 Cluburi de Pace din școlile partenere, care să contribuie la realizarea unui mediu prietenos și stimulativ și să ofere elevilor alternative de petrecere a timpului liber de calitate;
- 20 de elevi mediatori abilitați să intervină în gestionarea situațiilor conflictuale în școală și comunitate (Peace Agents);
- competențe formate și exersate în domeniul oratoriei, argumentării și dezbaterii pentru min. 20 de elevi și recunoașterea lor ca ambasadori ai păcii (leadership for peace)
- cultură a păcii manifestată prin activitatea rețelei Cluburilor de Pace din școlile partenere și asumată de acestea, racordată la politicile actuale în domeniu la nivel european și internațional.
- Organising a Club for Peace in each partner school, with unified principles, programs and activities, starting with the first project year, to strengthen an appealing and stimulating learning environment (positive learning environment);
- Training a min. of 20 mediating students in each partner school by participating in specialized courses in the field of conflict management in the first project year.
- Training and developing peace leadership competences for a min. of 20 students from the 5 partner schools by participating in discourse, reasoning and debate courses in the second project year.
- Promoting and strengthening the culture for peace in the partner schools by developing the international network of the Clubs for Peace and supporting their activities for min. 3 years after creation.
- The network comprising the 5 Clubs for Peace, with common principles, action plans and activities, contributing to the development of a friendly and motivating environment and offering students alternatives for spending qualitative spare time;
- 20 mediating students trained to intervene in managing conflicts in school and in the community (Peace Agents);
- Trained and practiced competences in the fields of discourse, reasoning and debates for min. 20 students and acknowledging them as peace ambassadors (leadership for peace);
- A culture of peace manifested throughout the activities of the ACT 4 Peace network, acknowledged by the partner schools and anchored to the current policies in the field at the European and international level.
Prezentare proiect [dflip id="2565" ][/dflip]
Prezentare Volum [dflip id="2601" ][/dflip]
A History of Peace – the 20th Century [dflip id="2607" ][/dflip]
Pagină Facebook
Pagină eTwinning